Táto stránka využíva v rámci poskytovania služieb cookies. Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s ich používaním. Viac informácií vrátane informácií o ich odstránení a vypnutí nájdete TU

Co vše obnáší studium PR

S marketingem, reklamou a PR se budete setkávat každý den po celý život, ani si to vždy neuvědomíte. Ačkoli pro práci v reklamní, či kreativní agentuře není vždy nutné příslušné vzdělání, studiem nic nezkazíte.

 

Marketingové komunikace jsou všechny relevantní komunikace s trhem. Zasahují do komerčního i nekomerčního sektoru. Ať už obchodní, sociální, či obchodní komunikaci. Public relations také můžete chápat jako zajišťování dobrých vztahů mezi institucemi a zákazníky.

 

Přijímací zkoušky můžete zkusit například na Karlově Univerzitě,  jsou dvoukolové, v prvním kole probíhají formou písemného testu z cizího a českého jazyka a všeobecného historického, politického, společenského a kulturního přehledu. Ve druhém kole následuje pohovor s nejlepšími uchazeči z písemného kola.

 

Obor se zaměřuje na marketing z pohledu komunikačních strategií, lze tedy očekávat předměty typu psychologie či sociologie zaměřené na marketingovou komunikaci, naopak takřka žádný prostor zde není věnován ekonomice, některé jistě potěší, že matematiku (a předměty ji využívající) byste v rozvrhu hledali marně. Místo toho budete studovat například právo a etiku v marketingu, marketingové strategie, nezapomíná se ani na marketing pro neziskový sektor a na tvorbu značky. Výběr z oblasti PR je trochu chudší, kromě znalostí z marketingu však využijete i předmětů Dějiny a teorie public relations, Komunikace s médii a předmětů zaměřených na výzkum a využití médií obecně.

 

Studium vám pomůže rozšířit obzory a dá vám řadu teoretických znalostí, z nichž některé v praxi jistě oceníte. Budoucí uplatnění však záleží hodně na vás. Titul vám může cestu usnadnit, ale nevyšlape ji sám o sobě. Již v průběhu studia vás také čeká povinná praxe.